Aalborg, Tanska – 5. tammikuuta, 2021 – Pelaa nuoren alkemistin oppipojan roolissa, joka on tahattomasti sidottu laittomaan henkeen. Joutuessaan yllättäen sotaan ihmiskunnan ja taikuuden välillä, hänen täytyy liittyä epätodennäköisten sankareiden ryhmään paetakseen omaa tuhoaan ja toivottavasti pelastaakseen maailman matkan varrella.
“Läheisyydestä kertovan pelin tekeminen on ollut uskomattoman vaikeaa, etkä voi tietää, onnistuitko, ennen kuin pelaajat voivat kokea pelin itse. Vastaanotto on tähän mennessä ollut ylenpalttista, ja olemme jo kuulleet pelaajista, jotka ovat nauraneet ja itkeneet pelin aikana. On helpotus, ei vain toivoa, vaan tietää, että teit jotain niin erikoista”, kertoo Galdra Studiosin tuottaja Daniel Svejstrup Christensen.
Arcadia Fallen on pohjoismainen fantasia, jossa roolipelaaminen ja itseilmaisu ovat etupenkillä. Siinä on mukautettava päähahmo ja dialogijärjestelmä, joka antaa pelaajien muokata hahmojensa persoonallisuutta tarinan edetessä. Se on peli, jossa on kyse hyvin pitkälti matkasta, ja sillä matkalla on mukana seuralaisia, joista neljä voit romantisoida (LGBTQ+-ystävällinen), ja jos romantiikka ei ole sinun juttusi, voit luoda merkityksellisiä ja syviä platonisia suhteita kaikkien kanssa.
Pelaajien on myös hiottava taitojaan alkemistina ratkaistakseen kriisejä ja auttaakseen tovereitaan. Nämä pulmat on helppo oppia, mutta vaikea hallita, ja ne, jotka käyttävät aikaa tullakseen kokeneiksi alkemisteiksi, voivat käyttää sitä muuttamaan tarinan kulkua.
Pelissä on yli 4,5 tuntia täysin äänitettyä dialogia kyvyiltä kuten Sarah-Nicole Robles (Luz The Owl Housesta; Encanto) ja Sean Chiplock (Persona 5; Genshin Impact) ja ääniohjauksesta vastaa Philip Bache (Life Is Strange; Skyrim).
Arcadia Fallen on saatavilla Amerikan Nintendo eShopissa kello 9 PST ja eurooppalaisessa/Australian Nintendo eShopissa kello 15 CET.
Galdra Studios
Galdra Studiosin perustivat viimeisenä yliopistovuotenaan kolme ystävää, joilla on monipuoliset taidot ja yhteinen intohimo peleihin ja niiden tarinaan. Daniel ja Mette olivat tutkineet interaktiivisia kertomuksia peleissä opintojensa aikana, ja yhdessä Jesperin kanssa he pyrkivät tuomaan uusia ideoitaan maailmalle tarinoiden kirjoittamiseen. Heidän diplomityöstään tuli prototyyppi Arcadia Fallenille, ja valmistumisen jälkeisen kesän aikana syntyi Galdra Studios. Lokakuusta 2018 lähtien Daniel ja Mette ovat työskennelleet kokopäiväisesti Galdra Studiosilla saadakseen Arcadia Fallenin valmiiksi ja julkaistakseen sen vuonna 2021.