Assassin’s Creed Shadows -toimintapelissä on kaksi toisistaan poikkeavaa soturia

Pelikonsoli-, mobiili- ja tietokonepelien johtava julkaisija Ubisoft esittelee tulevaa pelispektaakkelia pelintekijöiden johdolla.

Feodaaliajan Japaniin sijoittuva Assassin’s Creed Shadows on kenties kaikkien aikojen kunnianhimoisin tapaus pelisarjan historiassa. Peli vie pelaajan kauas pois länsimaisista ympäristöistä ja esittelee kaksi toisistaan merkittävästi poikkeavaa päähahmoa. Siinä missä shinobi Naoe on turvallisen maailman kasvatti ja todellinen ninjamainen äänetön salamurhaaja, Yasuke on ulkomaalaistaustainen ja raskaasti haarniskoitu samurai. Kahdella hahmolla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa, jotka tekevät myös pelin taisteluista merkittävästi erilaisia kokemuksia.

Naoe on hahmona äärimmäisen notkea, liikkuva ja ketterä. Sanalla sanoen lähes äänetön salamurhaaja. Länsimaisessa populaarikulttuurissa shinobit tunnetaankin yleisemmin ninjoina. Juuri tällainen tulkinta pelisarjan tunnusmerkeistä eli assassiineista on samaan aikaan sekä tuttu että uudenlainen, sillä shinobina Naoe on täydellisyyttä hipova salamurhaaja.

Naoe ei kuitenkaan ole vahva tai hyvin suojattu, jonka ansiosta hänen heikkoutensa on tilanteissa, jossa vastassa on useampia vihollisia. Myös avoimet tilat ovat hänelle haastavia, sillä tällöin pakokeinoja on vähemmän. Näissä tilanteissa loistaa Yasuke, sillä hänen terävä katanansa on miekkana verraton ja vihollisille äärimmäisen vaarallinen.

Yasuke on myös voimakas ja hyvin suojattu, jonka ansiosta hän kykenee pitämään puoliaan myös useampia vihollisia vastaan. Vaikka Yasukelta puuttuu ninjamaista ketteryyttä, hidas köntys ei ole hänkään. Hiotut taistelutaidot, miekankäyttötekniikka, panssarointi ja väkivahva vartalo ovat yhdistelmänä lyömätön. Yasuke kykenee myös kantamaan painavia esineitä, joihin Naoen voimat eivät riitä. Vastaavasti Yasuken panssarin ansiosta kiipeily ja parkourilla liikkuminen tuottavat haasteita.

Assassin’s Creed Shadows onkin luotu kahdella eri päähahmolla pelattavaksi. Pelaaja voi vaihtaa hahmoa useimmiten vapaasti ja näin lähestyä eri haasteita eri tavoin. Näin erilaiset vaaratilanteet muuttuvat vaikeasta helpoksi tai helposta haastavaksi sen mukaan, kumpi hahmo on käytössä.

Myös pelin tarina nojaa vahvasti kahden toisistaan poikkeavan sankarin tyyliin ja elämään. Nämä toisiinsa nivoutuvat hahmot tekevätkin pelistä ainutlaatuisen kokemuksen, sillä yhtymäkohdistaan huolimatta pelityyleissä on valtavia eroja.

Suosittu Assassin’s Creed -pelisarja jatkuu, kun pelistudio Ubisoft Québec vie pelaajat 1500-luvun Japaniin. Tämä tapahtumarikas vaihe Japanin historiassa on täynnä valtataisteluita yhdistymispyrkimysten varjossa. Pelaajille japanilaistarina näyttäytyy kahden keskushahmon silmin. Näitä ovat Igan provinssista kotoisin oleva ja salamurhaajan alkeita oppiva shinobi Naoe sekä historian legendoista tuttu samuraisoturi Yasuke. Kun näiden kahden protagonistin tiet risteävät keskenään ja samalla kohtaavat nimekkäitä hahmoja historian sivuilta, on luvassa ainutlaatuinen kokemus Japanin historiaa muuttavien tapahtumien myrskynsilmässä. Pelin iso ja avoin pelimaailma on täynnä upeita ja kiinnostavia paikkoja koluttavaksi. Lisäksi tapahtumaympäristöjen tunnelma vaihtuu sään ja vuodenaikojen mukaan tehden pelimaailmasta elävän ja elähdyttävän kokemuksen.

Assassin’s Creed Shadows julkaistaan 15. marraskuuta 2024 sekä PlayStation 5- ja Xbox Series X/S -pelikonsoleille että Epic Games Store- ja Ubisoft Store -kauppapaikkojen kautta pc-tietokoneille. Lisäksi peli julkaistaan Apple-suorittimia käyttäville Mac-tietokoneille Mac App Store -kauppapaikassa. Julkaisun ohella peli tulee saataville Ubisoft+ -pelipalveluun 12. marraskuuta 2024 alkaen. Pelin ikäraja on PEGI 18.

Pelin kotisivut: https://www.ubisoft.com/en-gb/game/assassins-creed/shadows

Suoratoistoa pelaamisen ohessa ja välissä


Matkalle edullisesti lentäen


Yksi kommentti artikkeliin ”Assassin’s Creed Shadows -toimintapelissä on kaksi toisistaan poikkeavaa soturia”

Vastaa