Thunderful Publishing ja Stormteller Games ovat julkaisseet kolme kehittäjäpäiväkirjaa, jotka tarjoavat syvällisen katsauksen Lost in Random: The Eternal Die -pelin kehitykseen. Nämä videot esittelevät pelin ohjaajan, tarinankerronnan suunnittelijan ja äänisuunnittelijan näkökulmia, valottaen pelin taustaa ja luomisprosessia.
Ensimmäisessä päiväkirjassa pelin ohjaaja Martin Storm kertoo, kuinka studio siirtyi toimintaseikkailusta roguelite-genreen ja esittelee pelin ainutlaatuisen reliikkijärjestelmän. Toisessa päiväkirjassa tarinankerronnan suunnittelija Oskar Hanska syventyy Randomin maailman kiehtoviin hahmoihin. Kolmannessa videossa äänisuunnittelija ja säveltäjä Ola Bäckström-Berg kuvailee pelin äänimaiseman luomisprosessia.
Pelin julkaisu ja alustat
Lost in Random: The Eternal Die julkaistaan 17. kesäkuuta 2025 PC:lle, PlayStation 5:lle, Xbox Series X|S:lle ja Nintendo Switchille. Pelin ennakkotilaukset ovat nyt avoinna, ja Fortune Edition -versio tarjoaa pelaajille mahdollisuuden aloittaa pelin neljä päivää ennen virallista julkaisua, 13. kesäkuuta. Tämä erikoisversio sisältää myös digitaalisia lisäsisältöjä, kuten taidekirjan, alkuperäisen ääniraidan ja kosmeettisia lisäosia.
Pelin ennakkotilaukset ovat saatavilla alennettuun hintaan, ja Xbox Game Pass -käyttäjät voivat ostaa Fortune Edition -päivityksen edullisesti. Nintendo Switch -versio on saatavilla vain Fortune Edition -muodossa.
Pelimekaniikka ja ominaisuudet
Lost in Random: The Eternal Die yhdistää reaaliaikaisen toiminnan, taktisen taistelun ja riskipitoiset noppamekaniikat. Pelaajat ohjaavat Aleksandraa, entistä Randomin kuningatarta, ja hänen noppakumppaniaan Fortunea, taistellen läpi satunnaisesti generoituja maailmoja. Pelin taistelujärjestelmä sisältää neljä ainutlaatuista asetta, yli 100 reliikkiä ja 15 voimakasta korttipohjaista kykyä, jotka mahdollistavat monipuolisen pelityylin räätälöinnin.
Pelin maailma koostuu neljästä dynaamisesta biomeista, jotka ovat täynnä salaisuuksia, vihollisia ja haasteita. Pelaajat kohtaavat yli 30 erilaista vihollistyyppiä ja neljä armotonta maailmanpäällikköä, jotka vaativat taitoa ja strategiaa. Pelin visuaalinen tyyli on saanut inspiraationsa Tim Burtonin teoksista, ja se tarjoaa synkän fantasian täynnä goottilaista viehätystä.
Tarina ja maailma
Pelin tarina seuraa Aleksandraa, entistä Randomin kuningatarta, joka on vangittu Black Die -noppaan Mare the Knightin toimesta. Pelaajat taistelevat läpi satunnaisesti generoituja haasteita, kohtaavat hirviömäisiä vastustajia ja keräävät aarteita, jotka parantavat heidän mahdollisuuksiaan voittaa Aleksandran kiduttaja. Pelin maailma on täynnä synkkää fantasiaa ja kiehtovia hahmoja, jotka tuovat syvyyttä tarinaan.
Pelin äänimaailma on suunniteltu tukemaan sen ainutlaatuista tunnelmaa. Äänisuunnittelija ja säveltäjä Ola Bäckström-Berg on luonut äänimaiseman, joka yhdistää synkkyyden ja sarjakuvamaisuuden, täydentäen pelin visuaalista ilmettä.
Kehittäjien näkemykset
- Martin Storm (pääohjaaja): Pelin siirtyminen toimintaseikkailusta roguelite-genreen ja reliikkijärjestelmän kehitys.
- Oskar Hanska (tarinankerronnan suunnittelija): Uuden päähenkilön valinta ja Randomin maailman uudelleen herättäminen.
- Ola Bäckström-Berg (äänisuunnittelija ja säveltäjä): Pelin äänimaiseman luominen ja sen vaikutus pelin tunnelmaan.
Lisätietoa
- Virallinen sivusto: lostinrandom.com
- Steam: store.steampowered.com
- Nintendo Switch: nintendo.com