Maailmanlaajuinen pelitilausten markkinat ovat valmiita uuteen huippuunsa

Uusi tutkimus Omdialta paljastaa, että maailmanlaajuinen pelitilausten markkinat ovat valmiita saavuttamaan ennätyskorkeudet, ja liikevaihdon odotetaan ylittävän 22 miljardia dollaria vuoteen 2027 mennessä, mikä vastaa 11,6% kaikista maailmanlaajuisista pelien kulutuksesta. Pelitilaukset kasvoivat ennennäkemättömästi vuosina 2020 ja 2021, mutta tasoittuivat vuonna 2022 noudattaen laajempia markkinatrendejä. Kuitenkin vuodelle 2023 odotetaan uutta nousua, ja ennusteen mukaan kasvua tulee olemaan 10,9%, saavuttaen 16 miljardia dollaria.

Omdian Game Subscriptions and Cloud Gaming Market Forecast tarjoaa kattavan katsauksen erilaisiin pelitilauksiin ja tarjoaa yksityiskohtaisia arvioita ja ennusteita 43 eri markkinalle. Analyysissä luokitellaan tilaukset kolmeen pääluokkaan:

  1. Pelikirjastopalvelut: Nämä palvelut tarjoavat Netflix-tyylisen pääsyn valikoimaan peliohjelmia ja odotetaan muodostavan 44% markkinasta (7,3 miljardia dollaria) vuonna 2023.
  2. Pelisisäiset tilaukset: Nämä tilaukset ovat yksittäisten pelien sisällä ja odotetaan muodostavan 30% markkinasta (4,8 miljardia dollaria).
  3. Alustapääsytunnukset: Nämä tilaukset tarjoavat pääsyn verkkotoimintoihin suuren pelikirjaston sijaan ja odotetaan edustavan 26% markkinasta (4,3 miljardia dollaria).

Ennustetta täydentävät kahdeksan alaluokkaa, kahdeksan yrityksen profiilit ja tiedot kymmenestä palvelusta. Maksettujen tilausten kokonaismäärä on asetettu saavuttamaan 175 miljoonaa vuoden 2023 loppuun mennessä ja kasvamaan edelleen 217 miljoonaan vuoteen 2027 mennessä, kun otetaan huomioon tilaukset yksittäisten pelien sisällä.

Microsoft ja Sony johtavat pelikirjastopalveluiden markkinoita yhteensä 51 miljoonalla tilauksella. Pilvipelaamista tarjoavien palveluiden odotetaan tuottavan 3,6 miljardia dollaria vuonna 2023 ja kasvavan 6,4 miljardiin dollariin vuoteen 2027 mennessä. Tämä kasvu perustuu pääasiassa ”pilviavusteisiin” pelikirjastopalveluihin, kuten Xbox Game Pass Ultimate ja PlayStation Plus Premium, verrattuna pelkkiin pilvipalveluihin, kuten Amazon Luna+, jotka odotetaan tuottavan vain 5% kaikista tilausmyyntituloista vuoteen 2027 mennessä.

Omdian Senior Principal Analyst, George Jijiashvili, kommentoi pelitilausten muuttuvaa maisemaa ja totesi, että johtavat peliyhtiöt korostavat yhä enemmän laajentuneita toimintoja, eksklusiivista sisältöä ja monialustaista saavutettavuutta. Hän kuitenkin huomautti, että vaikka tilaukset tarjoavat kustannustehokkaan ja käyttäjäystävällisen kokemuksen, blockbuster-pelien kehittäminen tässä mallissa asettaa vaikeita taloudellisia kysymyksiä. Tämä korostaa näkemystä, että vaikka tilaukset jatkavat kasvuaan, ne eivät todennäköisesti muutu vallitsevaksi liiketoimintamalliksi peleissä, vaan täydentävät monipuolista valikoimaa ansaintamalleja.

Tietoa OMDIASTA

Omdia, osa Informa Tech -konsernia, on teknologiaan erikoistunut tutkimus- ja neuvontaryhmä. Syvä tuntemuksemme teknologiemarkkinoista yhdessä käytännönläheisten oivallustemme kanssa antavat organisaatioille voimaa tehdä älykkäitä kasvupäätöksiä.

Suoratoistoa pelaamisen ohessa ja välissä


Matkalle edullisesti lentäen


Yksi kommentti artikkeliin ”Maailmanlaajuinen pelitilausten markkinat ovat valmiita uuteen huippuunsa”

Vastaa