PlayFusionin uusi traileri esittelee taktista sekasortoa ja biopunk-henkeä
PlayFusion, Cambridgesta ponnistava itsenäinen pelistudio, jonka takana on entisiä RuneScape-kehittäjiä, on julkaissut uuden trailerin odotetusta PvPvE-pelistään, ASCENDANTISTA. Tämä neonväreillä kyllästetty, toiminnantäyteinen peli tarjoaa taktista kaaosta, jossa perinteinen lipunryöstö-mekaniikka saa kyseenalaisen muodon ja sekoittuu vahvasti 1980-luvun asenteeseen ja biopunk-estetiikkaan. Pelin traileri antaa ensikosketuksen sen hulluuteen, esitellen taistelukohtauksia, jotka muuttuvat kirurgisesta tarkkuudesta räjähtävään toimintaan silmänräpäyksessä, proseduraalisesti muuttuvia areenoita ja huippupetoja, kuten Gorlizardia – massiivista mutanttihirviötä, joka syö suunnitelmia aamiaiseksi.
Peli sijoittuu post-apokalyptiseen, biopunk-helvettiin, joka on kyllästetty neonvaloilla, syntikkamusiikilla ja mutanttiverellä. ASCENDANT heittää pelaajat brutaaleihin tulitaisteluihin Biocorejen hallinnasta – arvokkaista energialähteistä, jotka ovat ainoa asia, joka estää rappeutuvan Shade-hahmosi kuolemasta. Heräät tuhannen vuoden kryounesta vain joutuaksesi armottomien vastustajien, villin mutanttieläimistön ja ympäristöjen piinaamaksi, jotka näyttävät inhoavan olemassaoloasi. Jokainen ottelu on ainutlaatuinen: kartat kehittyvät, tapahtumat laukeavat kesken taistelun, ja Biocoret siirtyvät paikkaa. Ainoa sääntö on ”sopeudu tai kuole.” Traileri esittelee myös täysin modulaarisen aseiden valmistusjärjestelmän, jonka avulla pelaajat voivat rakentaa omia absurdeja ”Franken-aseita” yli kolmella miljoonalla yhdistelmällä.
Pelaamisen syvyys ja mukautusmahdollisuudet
ASCENDANT vie strategisen kaaoksen uudelle tasolle, haastaen pelaajien käsityksen perinteisestä lipunryöstöstä. Taistelu kolmesta Biocoresta neljän joukkueen kuolemanvyöhykkeillä, joissa pelaajat voivat äänestää ottelua muuttavien tapahtumien käynnistämisestä – kuten Mycopocalypsen tai yhden ytimen yhteenoton. Tämä dynaaminen elementti varmistaa, että yksikään ottelu ei ole samanlainen, pakottaen pelaajat jatkuvasti mukautumaan ja kehittämään uusia strategioita lennossa. Kartta ei ole vain tausta; se on juonitteleva kumppani, joka voi laukaista myrkyllisiä myrskyjä, pudottaa ilmaiskuja tai heittää pelaajien kimppuun rakennuksen kokoisia hirviöitä, tehden jokaisesta ottelusta ennakoimattoman ja jännittävän kokemuksen.
Pelin syvällinen mukautusjärjestelmä antaa pelaajille mahdollisuuden luoda ainutlaatuisia asuvalintoja ja aseita, jotka henkivät neonväristä 80-luvun tyyliä ja rikkovat Geneven sopimusta. Muoti ja tulivoima ovat yhtä äänekkäitä ja näyttäviä. Haluatko myrkkyä sylkevän konepistoolin tai tarkkuuskiväärin, joka ampuu räjähteitä? Rakenna se. Mutta älä itke, jos joku ilmestyy paikalle jotain vieläkin pahempaa. Pysyvä sosiaalinen keskus tarjoaa pelaajille paikan esitellä varusteitaan, selvittää erimielisyyksiä Thunderdomessa tai vain rentoutua ennen uusiin taisteluihin sukeltamista. Tulostaulut, varusteluvaihtoehdot ja pukukopin roskapuhe ovat kaikki osa kokemusta, vahvistaen yhteisöllisyyden tunnetta ja kilpailuhenkeä.
Yhteisö ja tulevaisuudennäkymät
ASCENDANT julkaistaan myöhemmin tänä vuonna ja on tällä hetkellä lisättävissä toivelistalle Steamissa. Pysy ajan tasalla pelin virallisella Discord-palvelimella saadaksesi uusimmat uutiset suoraan lähteestä. PlayFusion, riippumaton, työntekijöiden omistama studio Cambridgessä, Isossa-Britanniassa, on tunnettu pelialan veteraaneista, joiden meriittilista on kuin kuumeuni: RuneScape, Sniper Elite, GoldenEye 007, All Points Bulletin, Star Citizen. He ovat kokoontuneet yhteen yhdellä tehtävällä: luoda pelejä, jotka rikkovat muotteja, polttavat piirustuksia ja jättävät jälkeensä savuavia pikseleitä.