PUBG-valmistaja Krafton ilmoitti suunnitelmistaan rakentaa NFT-metaverse pelialusta

Krafton, eteläkorealainen videopeliyhtiö PUBG: Battlegroundsin ja TERA: n takana, on ilmoittanut aikovansa luoda NFT-metaverseen pelialustan. Se sisältää käyttäjän luoman sisällönluontityökalun, jota käytetään virtuaalimaailmassa Unreal Enginen avulla.

Yhtiö aikoo rakentaa alustan NAVER Z: n kanssa, joka on johtavan aasialaisen metaversealustan ZEPETO operaattori, jonka sanotaan houkutelleen yli 290 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti.

ZEPETO on virtuaalimaailma, jonka avulla käyttäjät voivat olla vuorovaikutuksessa keskenään 3D-avatarien kautta AR-tekniikan avulla. Krafton aikoo kehittää käyttäjän luoman sisällönluontityökalun ja korkealaatuisen virtuaalimaailman Epic Gamesin Unreal Enginen avulla, kun taas NAVER Z hallinnoi metaversumia sekä yhteisö- ja sosiaalipalveluja.

Tätä KRAFTON: n ja NAVER Z: n kumppanuutta tukee kunkin yrityksen ainutlaatuinen asiantuntemus ja jaettu maailmanlaajuinen keskittyminen, kun he katsovat kohti tulevaisuutta, jota ohjaavat NFT: t ja metaverset.

HyungChul Park, Kraftonin web 3.0 -tiimin johtaja.

Yhdistämällä KRAFTONIN olemassa olevat teknologiat ja tutkimuksen skaalautuvien Web 3.0-ekosysteemien rakentamisesta NAVER Z: n ja ZEPETO: n kokemukseen ja ominaisuuksiin olemme varmoja, että voimme rakentaa korkealaatuisen UGC-pohjaisen avoimen metaversumin, joka erottuu muista palveluista ja elävöittää globaalia luojataloutta NFT-teknologioiden avulla.

Vaikka yleisesti hyväksyttyä määritelmää ei ole, metaverse on 3D-virtuaalitilojen verkosto, jossa käyttäjät voivat seurustella, pelata ja työskennellä, ja jotkut kuvittelevat sen mobiili-Internetin seuraajaksi.

Teknologiayrityksiä, jotka panostavat paljon metaversuumiin, ovat Microsoft, Epic Games ja Bandai Namco.

NFT: t ja pelaaminen 2020-luvulla

NFT:t ovat ainutlaatuisia ei-vaihdettavia tietoyksiköitä, jotka on tallennettu lohkoketjuun (digitaalisen kirjanpidon muoto), joiden avulla käyttäjät voivat tehokkaasti omistaa, ostaa ja myydä digitaalisia esineitä, kuten pelin kirjoja tai taideteoksia.

Monet peliyritykset ovat jo alkaneet myydä digitaalisia tuotteita NFT: nä, kuten Ubisoft ja Konami, kun taas toiset, kuten Square Enix, ovat ilmaisseet innostuksensa tekniseen trendiin.

Viime viikolla Team17 käynnisti nopeasti aikomuksensa päästä NFT-tilaan sen jälkeen, kun järjestelmä sai julkista kritiikkiä useilta kehitysstudioilta, joiden pelejä julkaisija on jakanut viime akoina.

Useita muita NFT-järjestelmiä on peruutettu negatiivisen vastaanoton jälkeen, ja tuotteliaan videopelien ääninäyttelijä Troy Baker ja Stalker 2 -kehittäjä GSC Game World perääntyvät suunnitelmista vastalauseiden jälkeen.

Toiset yritykset ovat kuitenkin vastustaneet paremmin NFT-suunnitelmiensa kritiikkiä, ja yksi Ubisoftin johtaja väitti äskettäin, että pelaajat vain ”eivät ymmärrä sitä”.

Mitä sinä ajattelet tästä uudesta metaversestä ja NFT tuotteista?

Suoratoistoa pelaamisen ohessa ja välissä


Matkalle edullisesti lentäen


Vastaa