Esportsin muuntaminen lohkoketjua hyödyntävällä metaversella
Jos joku ajattelee, että Esports oli se iso gamechanger – mutta odotappa metaversumia ja pelaamista uudessa Internetissä 3.0 – jo earn-by-play on nousussa, mutta mitä tapahtuu pelaamisen kanssa, kun metavere kasvaa jokapäiväisessä elämässämme. 12. tammikuuta 2022 pelin julkaisija Valve lähetti väreitä esports-yhteisöön, kun Dota 2: n ensimmäinen turnaus vuonna 2022 peruutettiin. Valve mainitsi kasvavan koronavirushuolen ja uusien COVID-varianttien lisääntymisen peruutuksien syyksi, tapahtuman oli tarkoitus päättää Dota Pro Circuitin talvikierros menneiden vuosien tapaisesti. Valven päätös tehtiin sekä pelaajien että fanien suojelemiseksi. Näytä lisää...
Telian e-urheilusarja Telia Esports Series laajentuu – Koululiiga nyt myös yläkouluihin
Telian e-urheilusarja Telia Esports Series ja koulujen välistä elektronisen urheilun kilpailutoimintaa järjestävä Educational Masters aloittavat yhteistyön. Tavoitteena on vaikuttaa positiivisesti nuorten, koulujen ja perheiden arkeen tarjoamalla lapsille ja nuorille innostavaa, osallistavaa ja vastuullista e-urheilutoimintaa. Koululiigan uusi kausi starttaa maaliskuussa. ”Opiskelijoilla on ollut viime vuosina rajalliset mahdollisuudet nähdä koulukavereita ja viettää aikaa yhdessä. Haluamme tarjota opiskelijoille mielekästä yhteistä tekemistä ja olla sitä kautta ehkäisemässä myös koronan tuomia negatiivisia vaikutuksia nuorten terveyteen ja jaksamiseen. Uskomme, että koulutoiminnan kautta pääsemme myös viestimään laaja-alaisesti Näytä lisää...
Valorant lisää Eurheilun monimuotoisuutta ja luo roolimalleja seuraavalle sukupolvelle
Oletko itse kokeillut tai nähnyt Valorant pelin online? Jos olet itse pelannut, mitä olet pitänyt? Monet CS:GO ammattilaiset ovat siirtyneet Valorant puolelle sen vuoksi, että se tarjotaa uuden, erilaisen peliympäristön, mutta sen perinmäinen ajatus on aika lailla samanlainen kuin perinteisemmässä Eurheilu-pelissä CS:GO. Tuoko Valorant kauan odotettua uutta pelimaailmaan ammattilaisuuden osalta myös naispelaajille, tästä aiheesta kirjoitti CNN, ja tuomme tuon jutun myös tänne. (CNN) Esportsin harrastajat väsyvät usein jatkuviin vertailuihin perinteisiin urheilulajeihin, mutta yhä suositumpi kilpapelaamisen maailma voi usein olla esimerkki Näytä lisää...
WRC 10 -rallipelin virallinen kilpapelikausi alkaa perjantaina
PAN Vision Finlandin jakelema ja NACONin julkaisema WRC 10 -rallipeli aloittaa ensi viikonloppuna puolen vuoden mittaisen kisakauden. WRC-rallipelikokemuksen tarjoava WRC 10 -ajopeli on jo peräti kuudennen peräkkäisen kerran eSports WRC Championship -kisakauden ajopeli. Rallin virtuaalinen mestaruus ajetaan kansainvälisen autoliiton FIAn virallisella ajopelillä, joka tarjoaa pelaajilleen aidon ja vauhdikkaan pelikokemuksen WRC-autojen ja -kisojen maailmassa. Toiminnantäyteinen kisakalenteri koostuu 13 osakilpailusta, joka alkaa perjantaina 4. helmikuuta Monte Carlosta ja kestää läpi koko viikonlopun 7. helmikuuta saakka. Viimeinen kisa ajetaan Kreikassa 12.-15. elokuuta välisenä Näytä lisää...
Far Cry 6 -toimintapelissä ramboillaan elokuvasarjan hengessä
Pelikonsoli-, mobiili- ja tietokonepelien johtava julkaisija, Ubisoft tarjoaa lisäpelattavaa ikonisen John Rambo -toimintasankarin tyylillä. All the Blood -tehtäväkokonaisuus on saanut innoituksensa kolmesta ensimmäisestä Rambo-elokuvasta. Tehtävä tuo Sylvester Stallonen näyttelemän hahmon tyylin Far Cry 6 -pelin maailmaan elokuville kunniaa tehden. Yhteistyö on toteutettu kolmen ensimmäisen Rambo-elokuvan oikeuksien haltijan, STUDIOCANALin kanssa. Tehtävässä pelaaja tapaa Rambo-elokuvien superfanin ja auttaa tätä taistelussa Yaranin valtion armeijaa vastaan omassa sissisodassaan. Tehtävä on mallinnettu 80-lukulaisten toimintaelokuvien henkeen, jossa yhdistyvät toisiinsa Rambon salakavala hiiviskely ja suoraviivainen räiskintä keskellä Näytä lisää...
Xsolla laajentaa Intiaan
Xsolla, videopeliliiketoimintamoottori, joka auttaa kehittäjiä ja julkaisijoita lanseeraamaan ja operoimaan pelejä maailmanlaajuisesti, ilmoitti tänään yhteistyöstään Intian johtavan maksuratkaisujen tarjoajan Paytm Payment Gatewayn kanssa tuodakseen pelien maksuratkaisuja Intiaan. Maksujen integrointi Paytm-virtuaalilompakon, UPI:n, RuPayn ja verkkopankkipalvelujen kanssa auttaa kaupallistamaan pelit helposti Xsolla integroi Paytmin digitaalisen lompakon, Unified Payment Interfacen (UPI) ja verkkopankkimaksuratkaisut Pay Station -alustaan. Videopelien kehittäjät ja julkaisijat voivat ansaita rahaa tuotteistaan Intiassa, jolloin he pääsevät yli 400 miljoonan pelaajan valtaville pelimarkkinoille, toiseksi suurimman Kiinan pelaajakannan jälkeen. “Intiasta on tullut yksi Näytä lisää...