Uutisia

Riot Games paljasti Wild Rift EMEA Championship 2022 -finaalin yksityiskohdat

Koko Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan kuusi parasta Wild Rift -joukkuetta taistelevat 200 000 euron palkintopotista. Ensimmäinen ottelu alkaa torstaina 5. toukokuuta kello 15.00 ja suuri finaali sunnuntaina 8. toukokuuta kello 19.00 Suomen aikaa. Wild Rift EMEA Championship: Mitä sinun on tiedettävä ennen vuoden 2022 loppuottelua? Kuusi parasta Wild Rift -joukkuetta koko Euroopasta, Lähi-idästä ja Afrikasta taistelevat 200 000 euron palkintopotista. Voittajat edustavat EMEA-aluetta maailmanlaajuisessa Wild Rift Icons -mestaruuskilpailussa. Ensimmäinen ottelu alkaa torstaina 5. toukokuuta klo 15:00 ja suuri finaali sunnuntaina Näytä lisää...

Riot Games julkistaa uusia suunnitelmia VALORANT Esportsille

Uudet liigat ja pelin sisäiset ominaisuudet laajentavat esports-ekosysteemiä Uusi malli luo uraauurtavia pitkäaikaisia kumppanuuksia valittujen joukkueiden kanssa vuonna 2023 Riot Games paljasti tänään VALORANT Esportsin mullistavat uudet suunnitelmat, joilla perustetaan kolme kansainvälistä liigaa huipputason kilpailuksi kaudelle 2023. Uusi malli sisältää pitkäaikaisia kumppanuuksia ilman osallistumismaksuja valitulle määrälle joukkueita, jotta maailman nopeimmin kasvavalle e-urheilulle voidaan taata jatkuva pitkän aikavälin vakaus. Riot Games lanseeraa aloitteen tueksi uusia toimintoja ja tapahtumia, joihin kuuluu mm: Kolme uutta kansainvälistä liigaa, joissa maailman parhaat joukkueet kilpailevat viikoittain. Näytä lisää...

Team Liquid lanseeraa scouttaus-yhteistyön Pohjois-Amerikassa

Monikansallinen eurheiluorganisaatio Team Liquid on lanseerannut The Next Wave -scouttaus-yhteistyön, joka keskittyy lahjakkaiden FPS-pelaajien löytämiseen Pohjois-Amerikasta. Yhteistyöhön liittyy viiden jakson sarja, jonka finaali lähetetään suorana Twitchissä. Projekti keskittyy amatööri- ja ammattipelaajiin ja sisällöntuottajiin, ja kilpailun voittaja saa käteispalkinnon, sopimuksen Team Liquidin kanssa ja kumppanipalkintopaketin. Kuva: Team Liquid Coinbase toimii yhteistyöb sponsorikumppanina. Lisäksi Aim Lab, HyperX, IMC Trading, Kingston, MIKE JA IKE ja Secretlab tukevat hanketta. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Team Liquid on ottanut yhteyttä amatööripelaajiin sen sijaan, että rekrytoisi Näytä lisää...

Hill Climb Racing -pelejä ladattu jo 2 miljardia kertaa

Mobiilipeliyritys Fingersoftin Hill Climb Racing -pelien yhteenlaskettu latausmäärä eri alustoilla on ylittänyt 2 miljardia. Huippusuosittu pelisarja koostuu viihdyttävästä fysiikkapohjaisesta Hill Climb Racing -autopelistä, sen jatko-osasta Hill Climb Racing 2:sesta, sekä pelin kiinalaisesta Android-versiosta. Yhteensä pelit ovat tuottaneet nettotuloina yli 180 miljoonaa euroa. “Hill Climb Racing julkaistiin kymmenen vuotta sitten vuonna 2012, eli olemme jo melkoisia mobiilipelialan veteraaneja. Kuitenkin vaikuttaa siltä, että Hill Climb Racingin viehätys ei ole vähentynyt vuosien aikana, vaan yksistään ensimmäistä Hill Climb Racing -peliä on ladattu yli Näytä lisää...

Virtuaalista extreme-urheilua tarjoava Riders Republic aloittaa uuden pelikauden

Pelikonsoli-, mobiili- ja tietokonepelien johtava julkaisija, Ubisoft julkisti urheilupelin uuden tuotantokauden Showdown-pelimuodolla. Hurjat alamäkiajot, villit liitopukulennot ja monet muut vauhdikkaat lajit ovat Riders Republic -pelin keskiössä. Pelin toisella tuotantokaudella esitellään roppakaupalla uutta tekemistä, kun Showdown-pelimuoto omalla peliareenallaan avautuu kisaajien riemuksi. Tällä perin sähköisellä areenalla otetaan mittaa kahdella kuuden hengen joukkueella, joista kumpikin pyrkii keräämään talteen mahdollisimman suuren määrän areenalla lojuvia salamoita. Käytössä on myös uusia vekottimia, jotka tuovat aivan uudenlaista vauhdin hurmaa ja kisatunnelmaa monipelimittelöihin. Uuden kauden myötä pelaajat voivat Näytä lisää...

HP:n tutkimus: Pelaaminen on yhteisöllistä toimintaa, josta on mahdollisuus rakentaa ura

HP:n uudesta tutkimuksesta selviää, miten koronapandemian myötä muuttunut maailma on vaikuttanut videopelaamiseen. Nostoja tutkimuksesta: Videopeleistä on tullut ennen kaikkea sosiaalinen aktiviteetti: 67 % pelaajista pelaa yhdessä muiden kanssa ja vain 16 % pelaa yksin. Suurin osa videopelejä pelaavista (65 %) pelaa perheenjäsenten kanssa. Yhdeksän kymmenestä aikoo jatkaa näin, ja kolmasosa aikoo käyttää enemmän aikaa pelaamiseen perheen kanssa. Lähes kaikki pelaavat parantaakseen henkistä hyvinvointiaan. Taitojen kehittäminen on monille tärkeä syy pelata videopelejä. Suuri enemmistö (78 %) pelaajista suhtautuu nyt myönteisemmin pelaamiseen Näytä lisää...