gamigo panostaa ilmastoon

gamigo liittyy Playing for the Planet Allianceen ryhtyäkseen toimiin planeetan hyväksi yhdessä yli 35 peliyrityksen kanssa.

Hampuri, 30. toukokuuta 2022gamigo on ylpeä voidessaan ilmoittaa, että siitä on tullut Playing for the Planet Alliancen jäsen, mikä on videopeliteollisuuden yhteinen pyrkimys vähentää hiilijalanjälkeään ja sisällyttää ympäristöaktiviteetteja peleihinsä.

Playing for the Planet Alliance on ryhmä peliyhtiöitä, jotka ovat tehneet vapaaehtoisia, kunnianhimoisia, konkreettisia ja aikapohjaisia sitoumuksia ihmisten ja planeetan hyväksi YK:n ympäristöohjelman (UNEP) tuella. Allianssiin kuuluminen tarkoittaa myös sitä, että yritykset tekevät yhteistyötä ilmastohätätilanteen ratkaisemiseksi yhdessä, jotta ne saavuttaisivat enemmän kuin yksittäiset yritykset voisivat yksinään.

”Yrityksenä meidän on tunnustettava vastuumme kestävästä kehityksestä ja sisällytettävä se toimintaamme. Siksi olemme erittäin ylpeitä siitä, että meidät on hyväksytty Playing for the Planet Alliancen jäseneksi”, kommentoi gamigo-konsernin toimitusjohtaja Jens Knauber. ”gamigo ja sen emoyhtiö MGI ovat jo aiemmin menestyksekkäästi työskennelleet kestävän kehityksen hankkeissa, ja jäsenenä voimme nyt jakaa ja vaihtaa parhaita käytäntöjä Playing for the Planet Alliancen muiden pelistudioiden kanssa ja oppia niiltä.”

gamigo group on sopinut seuraavien aloitteiden toteuttamisesta tulevan kahdentoista kuukauden aikana:

  • Hiilidioksidipäästöjen vähentäminen, tavoitteena hiilineutraalius vuoteen 2022 mennessä;

Playing for the Planet Alliancen käynnistämisen jälkeen aloite on tukenut jäsentensä pyrkimyksiä pienentää hiilijalanjälkeään, ja yli puolet niistä on sitoutunut saavuttamaan nollahiilipäästöt tai hiilinegatiivisuuden vuoteen 2030 mennessä. Allianssi on myös innoittanut jäseniään integroimaan aitoja ympäristöaktiviteetteja peleihinsä olemassa olevan pelaajapohjan kanssa kolmen Green Game Jamin kautta.

Gamigo osallistuu Green Game Jam 2022:een, joka on tähän mennessä suurin Green Game Jam -tapahtuma, johon osallistuu 50 studiota. Jamin teemoina ovat ruoka, metsät ja tulevaisuutemme. Tavoitteena on muuttaa 1 miljoonan pelaajan elintarvikevalintoja ympäristön hyväksi, istuttaa ja suojella 1 miljoonaa puuta ja lopulta koota 1 miljoona pelaajaa digitaaliseen ilmastokävelyyn. Jamin aikana osallistuvat studiot pyrkivät lisäämään peleihinsä ympäristöaiheisia toimia, joilla ne kiinnittävät pelaajien huomion ilmastonmuutoksen torjuntaan.

Gamigo-konsernin liittyminen Paying for the Planet Allianceen kytkeytyy useisiin muihin toimiin gamigon ja sen emoyhtiön MGI:n kestävän kehityksen strategiassa: vuonna 2021 gamigo ja MGI julistivat olleensa hiilineutraaleja vuonna 2020 ja pyrkivät jatkossakin pienentämään hiilidioksidijalanjälkeään ja pysymään hiilineutraaleina myös tulevaisuudessa. Muita toimia ovat muun muassa luonnonsuojelukampanjan Eden Reforestation Projects tukeminen, jossa pelien sisäisten hyväntekeväisyyspakettien myynnin avulla gamigon yhteisö pystyy lisäämään metsänistutusten määrää maailman tuhoalueilla ja sitä kautta istuttajat saavat vastineeksi oikeudenmukaisen korvauksen arvokkaasta työstään.

Tietoa Playing for the Planet Alliancesta

Playing for the Planet Alliance käynnistettiin ilmastohuippukokouksessa YK:n päämajassa New Yorkissa. Allianssin jäsenillä on yhteensä mahdollisuus tavoittaa yli miljardi videopelin pelaajaa. Liittyessään allianssiin jäsenet ovat sitoutuneet sisällyttämään peleihin ympäristöystävällisiä aktivointeja, vähentämään päästöjään ja tukemaan maailmanlaajuista ympäristöagendaa muun muassa istuttamalla miljoonia puita ja vähentämällä muovin käyttöä tuotteissaan. Aloitetta edistää YK:n ympäristöohjelma GRID-Arendalin ja Playmobin tuella.

Playing for the Planet Alliancen jäsenet: Bandai Namco Entertainment Inc, Bornholm Game Days, Creative Mobile, Creative Assembly, Dropledge, Game, E-Line, EGDF, FGOL, GameDuell, Gameloft, Gamigo, Green Man Gaming, Humble Bundle, Internet of Elephants, IGEA, ISFE, MAG Interactive, Microsoft, Niantic, Neogames Finland Association, Perp Games, Pixel Federation, Playmob, Rovio, Reliance, Sony, SEGA Europe, Space Ape, Sports Interactive, Strangeloop, Sumo Group, Supercell, Sybo, SNJV, Tigertron, TiMi Studios, Ubisoft, Unity, Ukie, ustwo games, WildWorks, 37 Interactive Entertainment.

Tietoa YK:n ympäristöohjelmasta (UNEP)

UNEP on johtava maailmanlaajuinen ympäristöjärjestö. Se toimii johtajana ja kannustaa kumppanuuteen ympäristönsuojelussa innoittamalla, tiedottamalla ja antamalla kansoille ja ihmisille mahdollisuuden parantaa elämänlaatuaan vaarantamatta tulevien sukupolvien elämänlaatua.

Tietoja gamigo groupista

Gamigo group on yksi johtavista verkko- ja mobiilipelien julkaisijoista Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Ryhmän monipuoliseen pelivalikoimaan kuuluu ilmaiseksi pelattavia pelejä, kuten Fiesta Online, Trove ja Aura Kingdom, sekä mobiilipelejä, kuten Fantasy Town ja Heroes of Twilight. Yli 400 työntekijää työllistävä gamigo-konserni on yksi pelialan suurimmista toimijoista. Saksassa Hampurissa (pääkonttori), Berliinissä ja Darmstadtissa sijaitsevien toimipisteiden lisäksi gamigo-konsernilla on toimipisteet Austinissa ja Bellevue’ssa (Yhdysvallat) sekä Soulissa (Etelä-Korea). Konserniin kuuluvat gamigo AG:n lisäksi tytäryhtiöt gamigo Inc., joka toimii nimellä ”WildTangent”, gamigo US Inc., gamigo Publishing GmbH ja KingsIsle Entertainment, Inc. Gamigo-konserni pyrkii kasvamaan sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta. Vuodesta 2013 lähtien se on tehnyt yli 25 yritysostoa, joihin on kuulunut pelejä, peli- ja teknologiayrityksiä sekä yksittäisiä pelivaroja. Gamigo group on osa Media and Games Invest (MGI) -yhtiötä. Lisätietoja gamigo groupista osoitteessa https://corporate.gamigo.com/. Lue lisää MGI:stä osoitteessa https://mgi-se.com/.

Suoratoistoa pelaamisen ohessa ja välissä


Matkalle edullisesti lentäen


Yksi kommentti artikkeliin ”gamigo panostaa ilmastoon”

Vastaa